LOGOWANIE
Powrót do ofert
Monitoring Associate Technical Services Engineer/2nd line
Oferta ważna do: 2022-12-30

O Firmie

Fujitsu Technology Solutions to jedna z wiodących firm dostarczających usługi informatyczne, zatrudniająca około 170 000 osób w 70 krajach. Głównym zadaniem Fujitsu jest pomaganie Klientom w uświadomieniu sobie wartości technologii informatycznych poprzez projektowanie, budowanie i obsługę systemów usług informatycznych dla klientów w sektorze usług finansowych, telekomunikacyjnych, handlu detalicznego oraz administracji rządowej.

W Łodzi organizacja zatrudnia już ponad 1000 osób, które pracują w różnych obszarach biznesu. Dynamiczny rozwój organizacji powoduje, że firma poszukuje zarówno osób ze znajomością języków obcych (Service Desk), inżynierów IT (Remote Infrastructure Management), programistów i testerów aplikacji (Research & Development) oraz osób znających języki obce, z doświadczeniem w branży finansowej (Finance & Accounting Shared Service Center).

Konsultanci w Service Desk obsługują użytkowników w następujących językach obcych: angielski, niemiecki, fiński, holenderski, francuski, hiszpański, portugalski, włoski, węgierski, słoweński, grecki, ukraiński, rosyjski.

Księgowi w Europe Business Services także używają języków obcych takich jak: angielski, niemiecki, holenderski, francuski, portugalski, hiszpański, turecki.

Studenci i Absolwenci mogą rozpocząć karierę w Fujitsu od staży ofertowanych w ramach poszczególnych linii biznesowych (R&D Intern oraz Fujitsu Academy w ramach obszaru Service Desk i Europe Business Services).

Więcej informacji na temat aktualnych procesów rekrutacyjnych znajdziecie na: www.fujitsu.pl/lodz 

Oferujemy:

Daily tasks of the role holder include:

 

  • Account management (AD, Exchange, O365, SharePoint)
  • Remote troubleshooting of Windows 7, Windows 10, O365 and its components
  • Basic Exchange Online and On Premise support
  • SCCM – Application installation on single devices
  • RSA Console Management
  • SCCM Patching and Remediation activities
  • Basic virtualization support
  • Alerts monitoring
  • Daily health checks of core infrastructure
  • First point of technical contact for Major Incidents during OOH
  • Basic troubleshooting of Windows servers

Key Accountabilities:

 

  • Technical Capability. Fully able to support routine technical queries related to a single product/small set of products (e.g. Microsoft products, operating system, basic networking, PCs) and able to support less experienced team members.
  • Business Awareness. Develops an understanding of customer’s environment and service delivery requirements to enable the delivery of a first class service.
  • Process. Documents actions taken in resolving routine customer enquiries ensuring established processes/systems are followed.
  • Problem Solving. Takes ownership for listening to and understanding basic customer problems asking relevant questions to resolve typically known problems within required timescales. Knows when problems need to be escalated to ensure satisfactory resolution.
  • Service Level. Escalates issues as necessary to deliver required service level and meet or exceed customer expectations/Service Level Agreements.
  • Team Working. Acts as a team player and is viewed by colleagues as a helpful and effective member of the team.

 

Zakres zadań:

Required experience:

  • English Speaking written and spoken required (at least B2) 
  • 1 year experience in Service desks or related IT services (2nd line )
  • Technical understanding of any of the following technologies: Linux / UNIX; Microsoft products, operating systems, databases, basic networking; Server deployment, security, evaluate and modify system's performance; Perform testing and evaluation of systems and software.
  • Understanding Service Desk Process
  • Incident Controlling
  • Service Level Controlling
  • Readiness to work 24/7
  • English Language - at least B2  
Dokumenty potrzebne do aplikacji:

CV

Umowa o pracę

Fujitsu Technology Solutions SP. Z O.O.

  • PłatnaTak
  • Wynagrodzenie1 PLN
  • StanowiskoMłodszy specjalista (junior)
  • MiejscowośćŁódź
Kontakt :

Pracuj w najfajniejszym mieście w Polsce. Poznaj aktualne oferty pracy

Sprawdź